9. 9. 2011.

7 Sestrica i Jupiter

Autor: ExNor
Lokacija i datum: Beograd, Rakovica, 4. septembar 2011.
Oprema: Canon A550 CHDK, ISO200, F3.5, 20 sek.

7 Sestrica (M45 Pleiades) ili ti Vlašići, pripadaju porodici takozvanih razvejanih zvezdanih jata ;-), i najupečatljivije su jato vidljivo golim okom na noćnom nebu. Budući da se nalaze na razdaljini od oko 400 svetlosnih godina od Zemlje, fotoni koji su završili na čipu mog fotoaparata, na svoj dugi put su krenuli u vreme kada je Galileo Galilej vršio pionirske astronomske opservacije, svojim ručno izrađenim teleskopom, a koje će ispostavilo se,
suštinski promeniti naša shvatanja u vezi Vasione u kojoj živimo.



Zanimljivo je da se tog jutra u društvu 7 Sestrica našao i jedan gasni džin, najmasivniji član Sunčevog sistema, planeta Jupiter (desno na fotografiji), a čiji su meseci: Io, Europa, Ganimed i Kalisto, poslužili Galileu kao valjan dokaz u prilog teoriji slavnog Nikole Kopernika, da Zemlja i ostale planete na isti način orbitiraju oko Sunca.
Konačno, zadat je i poslednji udarac dogmi, koja je dominirala gotovo 14 vekova.

3 коментара:

Unknown је рекао...

Odlična fotografija. Da li ste možda probali da fotoaparat postavite na EQ3 montažu i da pravite fotografije sazvežđa kao što i sad činite? Ja sam tokom posmatranja Perseida skinuo šinu sa tubusa i zašrafio na njega svoj fotoaparat i dobio sam odlične fotografije sazvežđa (tada sam snimao Kasipeju, Andromedu i Škorpiju). https://picasaweb.google.com/109849895894662061314/13082011#5640696109625684402

a.a.d. "Tycho Brahe" је рекао...

Ne znamo Zorane koji teleskop posedujete, ali naš Sky-Watcher Newton 150/750 na jednom od prstenova za tubus ima takozvani "Piggyback" - Leđa od svinjčeta ;-), na koji se montira fotoaparat, a kada se pri tome montaža useveri i uključi praćenje, eto veselja! Kolega 5ja je pre izvesnog vremena na taj način ulovio M71 i Garradd-a, upucao je 10-ak ekspozicija i naknadno ih stakirao u DSS-u. Obzirom da je koristio osrednji Canon-ov digitalac, rezultat nas je poprilično iznenadio. http://imageshack.us/photo/my-images/200/garradd4.jpg/

Unknown је рекао...

Posedujem isti takav teleskop koji ima iste karakteristike (dodate RA i Dec motore, samo što umesto skywatcherovog kontrolera koristim Lazertin). Ja posedujem nikon D3100 fotoaparat i kada sam snimao meteore nisam iznosio montažu zajedno sa tubusom, već samo sam šinu na koji se kači tubus skinuo i zašrafio fotoaparat. To sam više uradio zbog toga da manje opteretim montažu jer sam želeo samo da snimim sazvežđe i pratim taj deo neba zbog mogućih meteora, a i zbog transporta (nisam tada imao potrebu za tubusom). Znam za taj šraf na prstenu montaže :)