13. 1. 2011.

Mesec First Light

Prve fotografije Meseca kroz naš Sky-Watcher. Sve fotke su snimljene afokalno iz ruke.
Datum je 28. Jul 2010. a lokacija Paviljoni, Novi Beograd.
Mesec je u fazi "Waning Gibbous":

Autor: 5ja
Oprema: Sky-Watcher 150/750, Canon SX120 IS


Autor: 5ja
Oprema: Sky-Watcher 150/750, Canon SX120 IS
Info: Krater "Tycho"


Autor: 5ja
Oprema: Sky-Watcher 150/750, Canon SX120 IS
Info: Krateri "Cleomedes" i "Mare Crisium"

To veče sam bio sam iz nekog razloga i pokušavao sam da ''lovim'' neke ''M''-ove oko Big Dipper-a sa terase na severnoj strani.. Znam da mi nije baš mudra ideja da jurim DSO sa terase iz Paviljona ali eto.. entuzijazam je čudo.. Naravno, zbog lošeg seeing-a sam se ubrzo smorio i odlučio da probam da se nekako ''ubudžim'' s teleskopom pored prozora u trpezarji i bacim pogled ka istoku gde je na repertoaru te večeri bio Mesec.. Morao sam da pomeram veliki sto, da zavrćem tepih i da sklanjam kevine saksije sa cvećem da bi se ''nabudžio'' tu, ali se na kraju isplatilo.. Mislim da nikad neću zaboraviti koliko sam se oduševio kada sam po prvi put u životu video Mesečeve kratere kao na dlanu... Sećam se da sam odmah pozvao telefonom kolegu ExNor-a i da sam mu urlao na slušalicu od sreće.. :D
Posle ''razgovora'' sam u paničnoj euforiji dohvatio fotoaparat i pokušao da fotografišem sve to.. Tako su nastale ove moje prve fotke Meseca...
5ja

1 коментар:

a.a.d. "Tycho Brahe" је рекао...

Svaka cast kolega, koliko samo entuzijazma zraci iz vasih postova, samo napred i zelim ti jos monogo...mnogo...uspesnih postova u buducnosti ;-)

ExNor