6. 2. 2011.

Earthshine


Autor: Bruno
Lokacija: Karaburma, 06.02.2011.
Faza Meseca: Waxing Cresent
Razlog: mogućnost i nada da će zasijati noćna strana Meseca
Oprema: FujiFilm FinePix S5600

Jedan od prizora koji na mene ostavlja najveći utisak. Takozvani Earthshine (nemam pojma kako da prevedem ovaj naziv a da ne zvuči otrcano) se javlja uglavnom kada je Mesec jako mlad ili jako star (Srp faza - oko Novog Meseca) i posledica je odbijanja Sunčevih zraka od Zemlje koji potom obasjavaju noćnu stranu Meseca.
Danas je, konačno, vreme malo popustilo i znao sam da postoji velika mogućnost da se pojavi Earthshine. Čim je počelo da se smrkava nadao sam se da će se sve poklopiti kako bih video (i zabeležio) taj pogled. I poklopilo se!
Ove slike su proizvod višečasovnog guženja po terasi kroz đubre i stiropor (terasa je zbog radova na fasadi postala gradilište). Hvala majstorima što su, u svojoj nemarnosti, ostavili jednu balu stiropora ispred vrata terase koju sam uz jednu tanju i jednu deblju knjigu iskoristio kao stalak za fotoaparat.


Jupiter je takođe bio relativno blizu Meseca tako da sam morao i njega da ubacim u pokoji kadar naročito kada sam provalio da se na jednoj od fotki vide i Galileovi meseci Jupitera.


Sve u svemu veri najs indid!
Clear skies!

Нема коментара: