15. 5. 2011.

"Dvogledografija" u praksi

Autor: ExNor
Lokacija: Beograd, Kotež
Vreme: 10.05.2011. oko 19:30 (+1UTC)
Objekat: mesec prve četvrti 49%
Oprema: dvogled Bytrek 7x50 i Canon A450

Budući da je proleće u jeku, i da su nestabilnosti u atmosferi praktično svakodnevna pojava, ni 10. maj nije bio izuzetak. Red lokalnih pljuskova, pa red sunca i tako u krug. Obzirom na vremenske uslove, nisam nameravao da iznosim teleskop na terasu, ali sam zato rešio da malo eksperimentišem.
Pošto se kod mene zatekao dvogled od kolege Bruna, došao sam na ideju da isti uparim sa fotoaparatom Canon A450 i na taj način pokušam da zabeležim mesec prve četvrti.
Koncept je bio sledeći, dvogled (od oko 850 grama) u levoj ruci, fotoaparat u desnoj, objektiv aparata priljubljen tik uz okular dvogleda. Tek kada sam pokušao da kadriram mesec, i da ga zadržim koliko toliko mirnog u polju, ne bih li ga fotkao, shvatio sam kakve su akrobacije i zen smirenost za to bili potrebni

Fotografija bez optičkog uvećanja na fotoaparatu

Mesec i oblaci sa 5x optičkim uvećanjem

Нема коментара: