7. 5. 2011.

Izveštaj sa Sunca na dan 07.05.2011.

Autor: ExNor
Lokacija: Beograd, Kotež
Vreme: oko 12h (+1UTC)

Sunce danas nije bilo nešto specijalno raspoloženo za akciju, ali zato ja jesam. Nakon što sam zadovoljio svoju dnevnu potrebu za astronomskim osmatranjem, montiram fotoaparat Canon A450 na Microstage adapter i širokougaoni okular od 20mm, a sve to kačim na teleskop, koji je naravno prethodno bio obezbedjen Astrosolar Baader filterom.
Priložene fotke dokumentuju jedinu aktivnu zonu na Suncu danas, a nju čine 2 grupacije pega, koje su zvanicno numerisane brojevima 1203 i 1204. Pega sa desne strane pripada aktivnoj regiji 1203, dok sistem pega levo od nje čine regiju 1204. Dobre vesti su da ni jedna od njih ne poseduje potencijal za jače geoefektivne solarne erupcije.


Na fotografiji koja sledi, obe aktivne regije su u krupnom planu, a nalaze se na udaljenosti od približno 150 miliona kilometara od moje terase, sa koje sam ih slikao. Fotonima koji su započeli svoj put tamo, bilo je potrebno oko osam ipo minuta da pristignu i registruju se na čipu fotoaparata, u svakoj sekundi prevaljujući razdaljinu od po 300.000 kilometara...



Iako fotke nisu baš najbolje ispale, nadam se da sam uspeo da vam dočaram jedan, reklo bi se običan dan u Sunčevom životu, 7. maj 4.6 milijardite godine.

2 коментара:

Zlatko је рекао...

Ahaa, to su one iste pegice!!!
Mnogo ti je dobar sajt, pozdrav od Zlatka

a.a.d. "Tycho Brahe" је рекао...

Hvala Zlatko, srdačan pozdrav od a.a.d. "Tycho Brahe" Beograd i vedro nebo.